Geometrik İstanbul Resimleri
Fotoğraf sanatçısı Aydın Büyüktaş,
İstanbul’un en ünlü tarihi yapılarını ve günlük yaşam alanlarını
havadan fotoğraflayarak, bu mekânları farklı bir boyuta taşıyan kolajlar
kurgulamış.
Edwin Abbot’un Flatland: A Romance of Many Dimensions kitabından da esinlenerek hazırladığı Düzülke
serisinde, çeşitli açılardan çekilen fotoğraflar, üç boyutlu geometrik
düzlemler esas alınarak birleştirilmiş ve ortaya çekici kıvrımlara sahip
bir uzam algısı çıkmış.
Gerçeklikle oynayan fotoğraf serisi, bizi
tanıdığımız, bildiğimiz mekânlarda gerçeküstü bir gezintiye davet
ediyor.
“İzleyiciyi şaşırtıcı bir görselliğin yanı sıra ironik, çok boyutlu
romantik bir bakış açısıyla baş başa bırakmayı” hedefleyen seri,
İstanbul’un geometrik çekiciliğe sahip mekânlarını dönüştürerek yepyeni
bir görsellik ve geometri elde ediyor. Tarihi Salı Pazarı Klimt’in
Öpücük tablosuna, Fenerbahçe Stadı kral tahtına, Başıbüyük kavşağı dört
yapraklı yoncaya, Yeni Cami tıknaz sevimli bir robota dönüşüyor.
Sanatçı geliştirdiği tekniği anlatırken, üç boyutlu düzlemlerde
mümkün olanı, analog fotoğraf karelerine taşımak istediğinden
bahsediyor. Üç boyutlu planlar, iki aylık bir sürede hazırlanmış.
İnsansız hava aracı (drone) kullanılarak çekilen fotoğraflar kolaj tekniğiyle planlanan düzlemlere yerleştirilmiş.
Yeni fotoğraf teknikleri kullanarak birçok ilginç işe imza atmış olan sanatçının diğer çalışmalarına internet sitesinden ulaşabilirsiniz.